Deze 5 accessoires mogen niet in je thuiskantoor ontbreken

Geplaatst door

We hebben met z’n allen nog nooit zoveel thuisgewerkt als het afgelopen jaar. De kans is dan ook groot dat je een thuiskantoor hebt ingericht. Of dat nu een klein hoekje in de woonkamer of een aparte ruimte in huis is: je home office moet een gezellig plekje zijn waar je rustig en productief kan werken. En hoe kan je meer rust en gezelligheid creëren dan met leuke accessoires die ook nog eens nuttig zijn? Deze 5 accessoires mogen niet in je thuiskantoor ontbreken!

thuiskantoor

1. Accessoires in thuiskantoor: een planner

Productief thuiswerken begint bij een goede planning en een planner kan je hierbij helpen. Een planner verplicht je eigenlijk om aan het begin van de week na te denken over hoe je jouw werkweek gaat indelen. Zo is er minder chaos in je hoofd en kan je niets meer vergeten. Ga je aan je werkdag beginnen? Dan hoef je alleen maar je planner open te slaan en je weet direct waarmee je kunt starten.

2. Een pennenbakje

Bij een planner horen natuurlijk ook balpennen. Echter creëer je veel rommel als je allemaal losse balpennen op je bureau hebt liggen. Daarnaast ben je ze dikwijls kwijt op het moment dat je ze nodig hebt. Een pennenbakje is de oplossing! Met een pennenbakje vind je je favoriete balpennen direct terug en het ziet er nog stijlvol uit ook. Vind je de pennenbakjes in de winkel maar saai? Je kunt ook prima een toffe mok als pennenbakje gebruiken!

3. Een laptopstandaard

Als ik denk aan accessoires die niet in je thuiskantoor mogen ontbreken, dan hoort een laptopstandaard daar zeker bij. De meeste mensen werken thuis met een laptop, maar eigenlijk is die niet bedoeld om hele dagen achter door te brengen. Na een tijdje kan je hierdoor flinke nek- en rugklachten krijgen. Al bij twee à drie uur per dag werken achter je laptop, is het verstandig om een laptopstandaard aan te schaffen. Ook een losse muis en toetsenbord op je bureau zijn erg handig.

4. Voldoende opbergruimte

Als je van thuis uit werkt, heb je natuurlijk ook veel opbergruimte nodig. Je moet je papieren, mappen, nietjesmachine en reserve inktcartridge toch ergens kwijt kunnen. Wanneer je al deze spullen op je bureau laat rondslingeren, zal je geen rust in je hoofd krijgen. Bovendien ziet het er ook niet gezellig uit. Sommige bureaus hebben reeds opbergruimte, bijvoorbeeld lades, en dat is ontzettend handig. Indien dit niet het geval is bij jou, kan je eventueel een aparte opbergkast kopen. Voor op je bureau is een brievenbak met verschillende lades erg handig.

5. Decoratie voor thuiskantoor

Tenslotte mag je de decoratieve accessoires in je thuiskantoor niet vergeten. In eerste instantie denk je misschien dat je productiever werkt als je niet afgeleid wordt door decoratie op de muur of op je bureau. Maar toch is het bewezen dat een thuiskantoor met een beetje decoratie beter is voor je concentratie en je welzijn.

Om productief te werken, kies je best voor decoratie die iets met de natuur heeft te maken. Natuur decoratie heeft namelijk een positief effect op je geheugen en vermindert stress. Schaf dus gerust een paar mooie planten aan en hang een poster met een mooi landschap op de muur. Dit is niet alleen goed voor je productiviteit, maar je creëert er ook een gezellig thuiskantoor mee!

Veel liefs,
Vanessa xxx

Lees ook: Hoe kantoor duurzamer maken? 5 praktische tips

3 reacties

  1. Handig! Ik ben het zeker eens met deze punten. En het is inderdaad wel belangrijk dat je niet snel bent afgeleid.

  2. Thanks voor deze handige tips! Mijn bureau kan soms echt een rommel zijn, dus een pennenbakje zou inderdaad geen overbodige luxe zijn :).

  3. Zeker eens met deze punten! Extra opbergruimte zou bij mij geen kwaad kunnen, maar daar hebben we in dit huis helaas weinig plek voor. Dus elke week ga ik door de spullen die op mijn bureau liggen, om te kijken wat weg kan.

Reacties zijn gesloten.