Coronakilo’s? Met deze tips raak je ze weer kwijt!

Geplaatst door

Wil jij graag coronakilo’s kwijtraken? Je bent zeker niet de enige! Al dat binnen zitten en alle stress hebben ervoor gezorgd dat we het extra gezellig hebben gemaakt thuis, met de nodige hapjes en drankjes. Binnenkort komt de zomer eraan en is het tijd om onze jurkjes weer uit de kast te halen. Voel je je daar niet zo prettig bij? Als je graag van de coronakilo’s af wilt, is het nu tijd om er iets aan te doen. Met deze tips kan je coronakilo’s verliezen en voel je je straks een stuk beter in je vel!

coronakilo's

1. Coronakilo’s kwijtraken: begin iedere dag met beweging

Het kost wat moeite om jezelf extra vroeg uit bed te slepen, maar het zal zijn vruchten afwerpen. Sta een (half)uurtje eerder op en maak een frisse ochtendwandeling of fiets op de hometrainer. Breng je normaal de kinderen met de auto naar school? Doe het dan eens te voet of met de fiets. Als je dag goed is begonnen met frisse lucht en beweging, is het veel gemakkelijker om de rest van de dag ook gezond te laten verlopen.

2. Schaf een stappenteller aan

Omdat fitnesscentra en sportscholen al lang gesloten zijn, is het niet mogelijk om drie keer per week te gaan sporten. Wat kan je dan wél doen om in beweging te blijven? Fietsen is goed, maar wandelen absoluut ook. Als je een stappenteller aanschaft, krijg je een goed beeld van de hoeveelheid stappen die je dagelijks zet. Als je de hele dag van thuis uit werkt, heb je wellicht niet veel stappen. In dat geval kan een stappenteller je motiveren om wél meer te bewegen. Stappen kan je altijd en overal: thuis, op het werk, door de auto eens vaker te laten staan of door vaker de trap te nemen.

Je kunt elke dag een wandeling maken, bijvoorbeeld in het bos of gewoon een rondje in de wijk. Je kiest zelf wanneer je dit doet: ‘s ochtends, tijdens je middagpauze of na het avondeten. Je vindt sowieso wel een vrij moment in je agenda.

Volgens onderzoek zouden 10.000 stappen gespreid over de dag de gezondheid verbeteren. Dit is een mooi doel om naartoe te streven. Maar let op: als je momenteel bijvoorbeeld nog niet aan de 3.000 stappen komt, moet je jezelf niet forceren om morgen ineens 10.000 stappen per dag te zetten. Bouw dit langzaam op en doe er bijvoorbeeld iedere dag 500 stappen bij.

stappenteller

3. Haal gezonde boodschappen in huis

Door de lockdown is de kans groot dat je je kasten hebt gevuld met ongezonde dingen zoals chips en chocolade. Wil je coronakilo’s kwijt? Dan maak je vanaf nu beter gezonde keuzes in de supermarkt. Dit begint al bij het maken van je boodschappenlijstje. Zet veel gezonde voeding op het menu zoals fruit en groenten, volkoren producten, kip en vis. Suikerrijke en vettige voeding leg je beter niet in je winkelmandje. Wat je niet in huis hebt, kan je simpelweg niet opeten. Een goede voorbereiding helpt je om gezonde keuzes te maken.

4. Eet gezonde tussendoortjes

Heb je ontbeten en ben je tegen ‘s middags uitgehongerd? Dan is de kans groot dat je tijdens je lunch teveel eet en vaak ook ongezonde keuzes maakt. Een gezond tussendoortje kan dit helpen voorkomen. Eet bijvoorbeeld rond 10:00 een appel, komkommersnacks of snacktomaatjes, een gekookt eitje of een handjevol noten. Door tussendoor iets gezond te knabbelen, vul je je maag en voorkom je dat je later grote honger krijgt. Ook als je ‘s avonds Netflix kijkt en nog zin hebt in iets lekkers, komen die gezonde tussendoortjes goed van pas.

Door meerdere keren per dag te eten, blijft je metabolisme op gang, blijft je bloedsuikerspiegel stabiel en is je lichaam beter in staat om energie te verbranden. Ideaal om je coronakilo’s aan te pakken dus!

gezond eten

5. Drink water, de rest komt later

Uiteraard is het ook belangrijk om voldoende water te drinken, bij voorkeur 1,5 à 2 liter per dag. Water drinken helpt afvalstoffen af te voeren bij het afvallen. Koffie en wijn horen daar helaas niet bij, deze zorgen er juist voor dat je vocht kunt vasthouden. Als je je coronakilo’s wilt aanpakken, hou je het dus best bij water. Drink je liever water met een smaakje? Dan kan je er altijd een schijfje citroen of stukje munt aan toevoegen. Groene thee drinken is ook heel gezond.

6. Schakel de hulp in van een personal trainer (online)

Afvallen is niet makkelijk en zeker niet in tijden van corona. Heb je het moeilijk om gemotiveerd te blijven en herval je regelmatig in je slechte gewoontes? Dan is het wellicht fijn om hulp te krijgen van een personal trainer. Een bekende trainer met jarenlange ervaring is Mister Bewustzijn. Hij helpt jou naar een bewuster en gezonder leven. Hij staat je bij op zowel fysiek, mentaal als spiritueel vlak. Zijn doel is jou te coachen naar de beste versie van jezelf. Hierbij kijkt hij naar het groter geheel en geeft hij advies voor een sterke mindset, een gezond lichaam en een vreugdevolle ziel.

Wat ontzettend handig is in deze coronatijd: Mister Bewustzijn biedt ook online trainingen aan. Er is zelfs een online training tegen de coronakilo’s! Dit is een 14-daagse training waarbij je vet verbrandt door te sporten en kilo’s afvalt door gezond te eten. Als je hier graag meer informatie over wilt lezen, check dan zeker de 14 dagen afvallen – elite transformation. Met Mister Bewustzijn als stok achter de deur, ben je die coronakilo’s snel weer kwijt! #misterbewustzijn #personaltrainer

mister bewustzijn

Volg mijn blog via Facebook of Bloglovin

Veel liefs,
Vanessa xxx

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.