5 slimme conversieboosters

Geplaatst door

Niet te temmen conversiecijfers en een vet dikke omzet op het einde van het jaar, het is zowat de natte droom van elke ondernemer. Met deze 5 slimme conversieboosters blijft het niet bij dromen. Ga vandaag nog aan de slag met onderstaande tips en zie je verkoopcijfers de lucht in gaan!

online shoppen

Mobile friendliness

Dat je met een webshop die niet op een smartphone werkt een heel hoop klanten misloopt, dat moeten we je waarschijnlijk niet meer vertellen. Toch staat het hier wel in de top 5 van boosters, maar waarom? Het gebeurt nog al te vaak dat een webshop hapert op een mobiel. Vaak gaat het “pas” bij het invullen van een formulier of het afrekenen fout, maar ook bij de homepagina loopt het al wel eens mis. Daarom is een professioneel gebouwde webshop echt je nummer 1 prioriteit.

Neem hiervoor een agency of freelancer onder de arm of bouw er zelf een gebruiksvriendelijke website, maar wees dan zeker alert voor foutmeldingen. Webshops die niet lief zijn voor gsm-gebruik, zullen de conversieratio onverbiddelijk zien dalen, een big no-go dus!

Testen

Verbeteren kan je alleen als je weet wat werkt. En weten wat werkt, doe je door je in de eerste plaats goed te informeren. Daarnaast kom je alleen écht ver door ook verschillende aanpakken te testen en te analyseren. Zo kan je testen welke advertenties op social media echte klikmagneten zijn en welke reclameboodschappen eigenlijk nooit het daglicht hadden mogen zien. Hetzelfde geldt trouwens voor je nieuwsbrieven en jawel, zelfs de content op je website kan je in een AB-test gooien. Zo kom je steeds dichter bij die perfecte landingspagina!

conversieboosters

Achteraf betalen

Verschillende betaalmethoden leiden tot een hogere conversie. Denk aan nationale, maar ook internationale mogelijkheden zoals Apple Pay. Op zoek naar een echte conversietopper? Newsflash: achteraf betalen steekt er met kop en schouders bovenuit. Het geeft de nieuwsgierige klant de kans je product te bestellen zonder meteen te betalen en maakt de overtuigingsdrempel zo een stuk lager. En de orderwaarde stijgt sneller.

Beloon loyale klanten

Mag je ondertussen al van een trouw klantenbestand spreken, dan zijn de eerste stappen naar succes gezet. Merkfans zijn nodig om je business te doen groeien. Je wil ze dan ook kost wat kost bijhouden. Omdat een bestelling vaak nog sneller geplaatst is met AfterPay, zullen ook je loyale klanten blij zijn met tip nummer vier. Wil je je trouwe tribe echt in de bloemetjes zetten, dan kom je toch liefst met net iets spannenders op de proppen. De digitale klantenkaart bijvoorbeeld, die doet het erg goed.

Belangrijk: maak je loyaliteitsprogramma niet te omslachtig. De tijd van bonnetjes knippen en inleveren in de winkel, die is echt wel passé. Hoe makkelijker, hoe beter. Je ziet steeds vaker retailers die gebruikmaken van online spaarpuntensystemen. 100 punten is 5% korting, that’s it. Simpel én efficiënt!

Veel liefs,
Vanessa xxx

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.